امیر فتاحی

امیر فتاحی

برای بیش از یک دهه ، باجاج پالس یک جایگاه برتر و بدون چون و چرا را در بخش خود حفظ کرده است. با توجه به، به روزرسانی های منظم محصول – خواه از طریق انواع جدید ، طراحی یا فناوری ها – باجاج اتومبیل شاهد رشد نام تجاری Pulsar از قدرت به قدرت است. در حالی که زبان طراحی خام و عضلانی NS 200 مصرف کنندگان را به نمایشگاه های خود می کشاند ، این ضریب موفقیت در برابر پول است که موفقیت را تضمین می کند. فکر کردن در مورد موتورسیکلت های پالس در دهه گذشته یا چنین چیزی دشوار است ، که از نظر قدرت ارائه شده در برابر پول بهتر از NS 200 باشد.

با این حال ، برخی از اشکالات وجود دارد ، که اگرچه بهبود یافته است ، اما موفق شده است تا تمام عمر در خانواده Pulsar باقی بماند. این موارد شامل جعبه دنده نه چندان روان و فرورفتگی زانو روی مخزن بود که فایده ای نداشت. با این حال ، وقتی تقاضای مصرف کننده نهایی شد ، اتحاد شرکت برای ارائه محصول دو چندان بود.

با این حال ، یک دهه زمان طولانی ای است و تغییرات ایجاد شده در این مجموعه در پنج سال اخیر تفاوت چندانی نداشته، زمان خواستار یک موتور NS 200 کاملاً جدید شد که نه تنها یک طرح پیشگامانه دیگر بلکه فناوری پیشرفته ای را نیز ارائه دهد. که یک کار سخت برای Bajaj Auto بود که تلاش اولیه خود را انجام دهد یا بهتر از این انجام دهد. پاسخ به صورت pulsar ns 200 ارائه شد و ما به طور گسترده سوار آن شدیم تا ببینیم آیا با میراثی که پشت سر گذاشته است ، سازگار است.

طراحی

از نظر طراحی ، 200 NS بسیار بهتر از تصاویر  یا انتشار اخبار به نظر می رسد. اولین چیزی که می توان متوجه شد این است که مخزن باک ns 200 با علامت تجاری  پالس اکنون توسط یک واحد تازه طراحی شده جایگزین شده است. ظرفیت ذخیره سازی به حداکثر ظرفیت 12 لیتر کاهش یافته است. از لحاظ بصری ، فلاپ های پلاستیکی در کنار آن با ظاهری بزرگتر و در عین حال واضح تر ، به آن چهره متمایزی بخشیده است.

سبک کلی طراحی آن با خطوط تیز به خوبی با تورم های دور چراغ جلو ترکیب شده است. طراحی منحصر به فرد چراغ جلو ، وقتی از جلو به آن نگاه می کنید، حالت تهاجمی به موتورسیکلت می بخشد.


مشخصات جانبی با خطوط تیز و در عین حال صاف تعریف می شود. اگزوز کوچک و زیبایی که در شکم فرو رفته است نه تنها خوب به نظر می رسد بلکه برای توزیع وزن بسیار مناسب است ، زیرا تعادل را بین دو طرف فراهم می کند.

مطعلقات تعویض دنده که شامل دستگیره و سیم و … میشود از نظر مواد اولیه کیفیت خوبی را نشان می دهند اما ساییدگی و پارگی طولانی مدت آنها باید دیده شود. کیلومتر شمار در شرایط نوری متنوع به راحتی قابل خواندن است و جزئیات خوبی را به موتورسوار ارائه می دهد.

تنها مزیت آن از نظر طراحی، فلاپ گل پخش کن عقب بود. اما از لحاظ بصری چندان جذاب نیست. بدون شک زبان طراحی این شرکت را بر پایه زبان قبلی خود قرار می دهد. برای یک شرکت هندی که مترادف با نوآوری شده است ، این یک جهش قابل توجه در مسیر درست است.

پیشرانه و انتقال قدرت

یک عامل مثبت بزرگ برای Bajaj Auto در توسعه 200 NS دستیابی به فن آوری KTM از موتور     DUKE 200 بود. موتور Pulsar با خنک کننده مایع 199.5 سی سی عمدتا بر اساس موتور    ktm duke 200است با کمی تغییرات و پیشرفت ، که بیش از 23 اسب بخار تولید میکند با این حال ، Bajaj Auto برخی از ویژگی های مهندسی منحصر به فرد خود را اضافه کرده است که نمونه های خوبی از مهندسی مقرون به صرفه و در عین حال موثر تلقی میشود. در حالی که هر دو موتور در قسمت سیلندر عمدتاً شبیه به یکدیگر هستند ، اما آنها از رویکردهای مختلفی برای معماری سر سیلندر استفاده می کنند.

موتور ns 200 ، به دلیل تغییرات در بخش سر سیلندر ، از جهات مختلفی با موتور KTM کاملاً متفاوت است. در حالی که موتور  KTM از پیکربندی DOHC استفاده می کند ،اما 200 NS از SOHC استفاده میکند که برای هر چهار سوپاپ آن سازگار است. موتور به راحتی به 10 هزار دور در دقیقه می رسد و انJقال نیرو بسیار روان میباشد.که حاصل آن شتاب سریع است نکته بعدی صدای موتور است که تا دور موتور حدود 6000 دور در دقیقه بسیار خوب و کم صدا است.

پر کردن دور موتور تا 10500 دور در بر دقیقه در هر دنده ، باعث میشود تا سریعا به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنید اما افزایش سرعت بعد از آن کمی طول میکشد. ما موفق شدیم که به حداکثر سرعت 131 کیلومتر بر ساعت در نمونه انژکتوری برسیم. این شرکت ادعا می کند این رقم 136 کیلومتر در ساعت است و با توجه به عملکرد دستگاه ، دلیلی نداریم که در این ادعا شک کنیم.

شمع سه گانه

فناوری دیگری که آن را متمایز می کند ، احتراق شمع سه گانه است که یکی از تکنولوژی هایی است که تاکنون استفاده شده است. از نظر تئوری استفاده از سه شمع منجر به احتراق تمیزتر در پیشرانه  می شود. این به نوبه خود اجازه می دهد تا یک مبدل کاتالیزوری نسبتاً کوچک تر استفاده شود که منجر به پرداخت هزینه کمتری نیز میشود. به طور کلی سطح صدا و لرزش ایجاد شده در انجین ، به صورت شگفت انگیزی قابل ملاحظه و به طور قابل توجهی بهتر از تمامی پالس های قبلی است.

موتور ns 200  از حالت سکون و یا در حالت حرکت به نرمی دور میگیرد و در ترافیک شدید کار را راحت تر میکند. در واقع ، بدون تعویض دنده می توان به راحتی از دنده ششم تا 35 کیلومتر بر ساعت سرعت  گرفت. Pulsar برای اولین بار از جعبه دنده شش سرعته بهره می برد. جعبه دنده دارای نسبت های بلند است و از این رو از شتاب گیری سریع کمی رنج می برد. ولی هنوز هم این سریعترین شتاب بین موتور های پالس است. مزیت این دنده تا حدودی آرام بودن موتور در رانندگی راحت در ترافیک است. در حالی که جعبه دنده شش سرعته به طور قابل توجهی بهتر از واحدهای پنج سرعته قبلی است ، اما هنوز هم جای پیشرفت دارد. تعویض دنده به طور کلی روان است و از تغییر سرعت به خوبی پشتیبانی می کند. با توجه به این گیربکس  که با نسبت ضریب دنده بلند و چند فناوری دیگر ، 200 NS نسبتاً کم مصرف است.

ارگونومی و تجربه رانندگی:

ظاهر ارگونومیک  pulsar ns 200به راندن آن در جاده کمک می کند. هندلینگ 200 NS به عنوان یک تغییر خوشایند برای کسانی که در بازار به دنبال یک موتور سبک naked خوش دست هستند ، میباشد. این موتورسیکلت نسبت به پالس های  قبل چابک تر است 200 NS بهتر است در یک پیچ یا ترمزهای تیز ترکیب شود. یک فریم سبک وزن فولادی ، چابکی 200 NS را بسیار بالا می برد. و با یک کمک فنر مونو نیتروکس در عقب به ویژگی های هندلینگ و طراحی زیبای موتور افزوده است. اولین چیزی که هنگام سوار شدن به موتورسیکلت متوجه می شوید، تنظیم تعلیق آن به طور قابل توجهی سخت تر از پالس های قبلی است. اما سختی زیاد نمی تواند منجر به کیفیت سواری ناراحت کننده در سطح ناهموار شود.

پیشرفت قابل تحسین دیگر، ترمز پالس ns 200 است. با سرعت کمی در 90 کیلومتر در ساعت و گرفتن ترمز به نظر می آمد با کمی قفل شدن چرخ ، 200 NS دارای ترمز و خونسردی خوبی بود. ترمزگیری خوب در نتیجه شامل دیسک 280 میلی متری جلو و 230 میلی متر در عقب است که هر دو دیسک گلبرگ با کولیس شناوردارند. یکی دیگر از تغییراتی که در موتور 200 NS مورد استقبال قرار گرفت ، فرورفتن زانو بود. برای اولین بار ، پالس در قسمت پایین مخزن سوخت ، شکاف های فرورفتگی را به راننده ارائه می دهد که در حالی که به گوشه ای خم می شود ، پشتیبانی مناسبی را داشته باشد. موتور سیکلت از هندلینگ و مرکز ثقل و لاستیک مناسبی برخودار است و به هیچ عنوان بعد از ول کردن فرمان در جاده صاف چپ و راست نمیورد و راه مستقیم خود را طی میکند

تنها و احتمالاً بزرگترین مصالحه ای که به نفع هزینه کم انجام شده ، تنظیم تایر است. لاستیک ها در برخی مواقع نتیجه یک شاسی خوب و مناسب را که به راحتی نتایج خوبی را ایجاد میکند ، نفی می کنند. در شرایط مرطوب ، اوضاع بدتر می شود و ممکن است فردی با ترمز ناگهانی به سمت بیرون پرت شود. عامل جبران کننده بار دیگر شاسی درخشان است که تا حدی عملکرد پرت شدن را در حرکت آهسته قرار می دهد و به موتورسوار زمان کافی برای انجام اقدامات لازم برای عدم پرت شدن به بیرون از موتور را می دهد.

کلام آخر

پالس  200 NS جهشی عظیم برای باجاج خودرو از نظر فناوری است. گرچه این بار عمدتا توسط فناوری KTM هدایت می شود ، اما نمی توان از مهندسان باجاج ایرادی برای استفاده از راه حل های موثر و قابل پسند گرفت. موتور سیکلت از حضور جاده ای خوبی برخوردار است و کیفیت کلی مواد نیز به نظر می رسد از گذشته بهتر باشد اما به نظر در بهترین حالت خود در طی این چند سال اخیر شرکت باجاج خودرو است.

تمامی آنچه را که یک مشتری در بخش بررسی مشاهده می کند ، بدست آورده است. در نمایشگاه سابق دهلی نو ، قیمت آن 85000 روپیه بود، 200 NS ارزش بالایی دارد و نمی توان به چیز دیگری فکر کرد که بتواند آن را از نظر قدرت و عملکرد با برچسب نسبتا بالای آن شما را دلسرد از خرید کند.

»برای مشاهده مشخصات فنی و ویدیو معرفی روی همین لینک کلیک کنید.«

5 1 رای
Article Rating
اشتراک
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
نشان دادن تمامی نظرات
شعیب

دستتون درد نکنه سایت خیلی خوبیه . اطلاعات مفیدی داره