تفاوت لاستیک تیوبلس با تیوب دار یا معمولی و مناسب برای موتورسیکلت

 

اینکه چه لاستیکی برای موتورسیکلت مناسب تره میتونم بگم هر دو چون هر کدوم برای مقاصد خاصی جهت استفاده های مختلف برای موتورسیکلت ساخته شده  ولی در کل تیوبلس به دلیل تکنولوژی ساخت جدید میتونه بهترین باشه

اصولا از لاستیک با تیوب برای کوه و کمر استفاده میکنن ولی میشه در داخل شهر هم استفاده کرد ولی بهتره از لاستیک تیوبلس در کوه و کمر استفاده نکنید

ساختار لاستیک تیوبلس

لاستیک‌ها در دو نوع تیوبلس و معمولی هستند و می‌توان به این نکته اشاره کرد که هر کدام از این لاستیک‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند و می‌توان گفت که هر کدام از این لاستیک‌ها دارای معایبی نیز هستند که در مقابل لاستیک نوع دیگر، این معایب‌ را ندارد.

در برخی از این موارد لاستیک‌هایی تولید می‌شوند که دارای مزایای بسیاری هستند و معایب موارد دیگر را ندارند اما بدون عیب نیستند در هر صورت با استفاده از این موارد می‌توان گفت که تکنولوژی‌هایی که در این زمینه وجود دارد روز به روز به مزایای بیشماری که وسیله‌های جدید دارند اضافه می‌شود.

در مورد لاستیک‌ها نیز به این صورت است و لاستیک‌هایی که امروزه ساخته می‌شوند لاستیک تیوبلس نامیده می‌شوند که با لاستیک‌های معمولی تفاوت دارند و برای رفع عیوب لاستیک‌های قدیمی و معمولی این نوع از لاستیک‌ها را ساخته‌اند.

تفاوت در دیواره داخلی این لاستیک‌ها است. لاستیک‌های تیوبلس دارای یک لایه دیگر نیز هستند که بوتیل نام دارد و با استفاده از ساختاری که دارد، از نشت هوا جلوگیری می‌کند و با استفاده از لبه‌هایی که دارد و رینگ چرخ‌ها فضایی را ایجاد کرده است می‌تواند عایق بندی شود.

در این صورت این امکان وجود دارد که لاستیک‌های تیوبلس مقاومت بیشتری نیز داشته باشند و در این مورد می‌توان به این نکته اشاره کرد که با استفاده از این لایه که بوتیل نام دارد می‌توان از نشتی هوا جلوگیری کرد.

بنابراین در لاستیک تیوبلس می‌توان با استفاده از امکاناتی که وجود دارد، مانند لاستیک‌های تیوب دار هوا را در خود ذخیره نماید، به این صورت که با استفاده از تایر و لبه‌های چرخ می‌توان راهی را برای گیر انداختن هوا ایجاد کرد.

یکی از مزایایی که لاستیک تیوبلس دارد این است که به دلیل فناوری جدیدی که در حفظ هوای لاستیک دارد، نیاز به تیوب و فلپ یا همان روبان لاستیکی دور چرخ می‌باشد که در این صورت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از این کار می‌توان آن‌ها را روی چرخ‌های یکپارچه نیز سوار کرد در صورتی که لاستیک‌های تیوب دار را تنها روی چرخ‌های چند قسمتی می‌توان سوار کرد.

احتمالا شما نیز به یاد می‌آورید زمانی را که با استفاده از میخ می‌توانستند لاستیک‌ها را پنچر نمایند و در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که لاستیک‌های تیوبلس این مشکل را ندارند و در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در این لاستیک‌ها در صورتی که میخ وارد لاستیک‌ها شود، به سرعت اطراف میخ آب بندی می‌شود و خود میخ به عنوان یک درپوش می‌تواند از دست رفتن هوای لاستیک را جبران نماید.

آیا لاستیک‌های تیوبلس باد خود را از دست می‌دهند؟

 

شاید این موضوعاتی که در مورد لاستیک‌های تیوبلس به آن اشاره کردیم این تصور را ایجاد نماید که این نوع از لاستیک‌ها باد خود را از دست نمی‌دهند، که البته به این معنی نمی‌باشد و در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این نوع از لاستیک‌ها به صورت کامل عایق بندی نمی‌شوند و مقداری از باد خود را در طول روز از دست می‌دهند که منجر به این می‌شود نیاز داشته باشند دوباره لاستیک‌ها را پر باد نمایند.

در بهترین حالت و اگر لاستیک‌های تیوبلس، به درستی نصب شده باشند می‌توان به این مورد اشاره کرد که این نوع از لاستیک‌ها در طول روز با سرعتی معادل یک چهارم اتمسفر، باد خود را از دست می‌دهند و در صورتی که میزان باد خارج شده از آن بیشتر باشد باید درپوش‌های لاستیک‌های تیوبلس را چک کرد و در صورت شل بودن آن‌ها را محکم کرد و در ادامه اگر به همین منوال ادامه داشت بهتر است که لاستیک را از نظر پنچری، چک نمایند.

مقاومت لاستیک تیوبلس

در این مورد می‌توان گفت که لاستیک‌های تیوبلس و معمولی به یک اندازه می‌توانند میزان بار و فشار را تحمل نمایند و در واقع در اثر فشار مقاومت یکسانی را می‌توان بین لاستیک‌های تیوبلس و معمولی داشت.

نصب لاستیک‌های تیوبلس از لاستیک‌های معمولی ساده‌تر است که این مورد می‌تواند به افرادی که مشکل در زمینه نصب لاستیک‌ها دارند، کمک نماید که با آسودگی بیشتری این لاستیک‌ها را سر جای خود قرار دهند.

لاستیک‌های تیوبلس وزن کمتری دارند و علاوه بر اینکه حمل و نقل خودشان راحت‌تر است، وزن خودرو را نیز کمتر می‌کنند که برای خودرو‌های گازسوز که دارای سنگینی کپسول گاز هستند این امکان را فراهم کند که وزن کمتری را روی کمک فنر‌ها بیندازد.

نصب آسان لاستیک‌های تیوبلس، ابزار کمتری را برای نصب نیاز دارد که در نتیجه با استفاده از وسایل عادی نیز می‌توان نسبت به تعویض یا نصب این لاستیک‌ها، اقدام کرد.

ضریب ایمنی لاستیک‌های تیوبلس می‌تواند بیشتر باشد زیرا در هنگام پنچر شدن، منفجر نمی‌شود و علاوه بر این مورد، در گردش به چپ یا راست نیز می‌تواند ارتفاع متفاوتی داشته باشد.

مزایای لاستیک تیوبلس

هرچند که هر دو لاستیک معمولی و تیوبلس در اندازه یکسان و فشار باد یکسان می‌توانند میزان بار یکسانی را تحمل کنند، لیکن لاستیک تیوبلس مزایای خاصی دارد که به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

• نصب لاستیک تیوبلس بسیار ساده‌تر است.

• استفاده از آن موجب کاهش وزن وسیله نقلیه می‌شود.

• تعداد قطعات کمتر و تعمیر آنها ساده‌تر است.

• افزایش عمر تسمه درون لاستیک (Bead) سبب افزایش فضای خالی در چرخ که منجر به کاهش انتقال حرارت از لنت ترمز خواهد شد.

• افزایش عمر تاج و دیواره جانبی لاستیک.

• افزایش تعادل جانبی بر سر پیچ‌ها و در هنگام دور زدن به دلیل کمتر بودن ارتفاع در مقطع لاستیک.

• عدم انفجار لاستیک به سبب پنچری و افزایش ضریب ایمنی.

• افزایش فاصله زمانی میان پنچری و خوابیدن لاستیک که به راننده این امکان را می‌دهد که خود را به تعمیرگاه برساند.

• کاهش صدمات وارده از دست اندازهای مسیر به جلوبندی به سبب مقاومت لاستیک نسبت به ضربات وارده.

• عدم امکان وجود پنچری ریز در لاستیک بدلیل ساختار خاص لاستیک تیوبلس.

• عدم امکان نفوذ شیئ ریز از کناره لاستیک به داخل آن.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد درون خطی
نشان دادن تمامی نظرات